Komentáře

1 ... ... | 21. srpna 2012 v 11:25 | Reagovat

Viete, ale obracanie veci na ich rub ma svoje trosku diametralne odlisne konsekvencie. "Cez bolest k stastiu" znamena potom aj "Cez stastie l bolesti" a tam by som videla naozaj problem... V aplikacii na krestanstvo. Logikou mozete veci prevadzat do ich opaku donekonecna, ale co to prinesie? (Citit tam praatizmus - pouzit ten nekonecny kolobeh logickych zvratov len v momente, kedy sa to hodi).
A co tie vyklady? Zjednodusite skutocne mystiku na svetske pojmy. Najme to "blahoslaveni chudobni duchom". Pocula som uz omnoho hlbavejsie vyklady, mimo ine i od Eckharta.
A prepacte,  ale tie prvoplanove odkazy na Epikura, a ten prilis dosledny vo svojej filozofii nebol a krajne morbidnu obrazok, ale hlavne ta ubijajuca terminologia ako z nedelnej kazne? Da sa pochopit Vas zamer okoreneny stipkou prazdneho intelektualizmu (prazdneho preto, ze nema ziadne opodstatnenie, kedze vobec myslienkvo neobohacuke vase temy). A to je najvacsi problem, zotrvavate na mrtvom bode pritakania, so snahou spristupnit narocne temy bezne podpriemerne chapajucemu a citiacemu citatelovi. To je ta najzbytocnejsia drina/praca na svete.

2 Martin Martin | 21. srpna 2012 v 12:05 | Reagovat

Nesúhlasím že "cez bolesť k šťastiu" znamená "cez šťastie k bolesti".

Nepotreboval som hĺbavejší výklad chudobných duchom. A takisto som nepotreboval viac ako "prvoplánový odkaz ne Epikura".

Je mi ľúto že ťa nedeľná terminológia ubíja.

3 ... ... | 21. srpna 2012 v 12:30 | Reagovat

Nie, tu nejde o to. skrátka ak použiješ logiku jedným smerom a tvrdíš, že to platí, musí to ísť a opačne, ak neudáš inak a najmä keď odkazuješ na Akvinského.

A čo si potreboval? K čomu?

Epikura si použil ako pop odkaz na Hedónizmus. Iné Epikures a epikurejizmus, keď už.

Nedeľná terminológia, je nedeľnou terminológiou. Len nechápem, čím má tento Vás blog obohacovať ak nedokáže priniesť nič obohacujúce. Tiež nechápem aký závam "mladistvého myslenia", fresh air, to má priniesť do výkladu kresťanstva... ? Zo začiatku ste sa zamerali na kontroverzné (opäť pop témy) s teraz už len opakujete, dokonca tým istým jazykom, to čo už bolo povedané... Buď máte ambíciu dotiahnuť to na biskupa, ale inak neviem... Prázdnota zvie uprostred bezcenných slov, tak sa vraví u mňa doma. ;-) ... Ak by som mala vložiť do slov viac entuziazmu, zapácha to mŕtvolne ako zatuchnuý vzduch v prázdnej komore. Započúvajte sa do Nietzscheho a možno Vám príde, že týmto prístupom sami len pochovávate to čomu ste chceli vliat viac života. Atmosféra karu.
(Príklad, prejdem pár riadkov Eckharta a cítim nadmieru života, vnútorného života, prejdem pár riadkov Solleovej a cítim nadmieru invencie a vlastných myšlienok a aktivity, prejdem pár slov Simone Weilovej a cítim askézu, ktorá "prenáša hory" a nie len tie... A začujem nedeľnú kázeň u nás a prichádza na mňa spánok, začujem Stredovekú filozofiu a odídem.)

4 ... ... | 21. srpna 2012 v 12:31 | Reagovat

Slová sú len slová, ale cítitť z nich energiu s ktorou ich človek vkladá na papier. Alebo aj nie.
A ten obrázok je zrejme aj vecou "dobrého" vkusu. :-D

5 ... ... | 21. srpna 2012 v 12:33 | Reagovat

(Mimochodom, kdeby som našla ten dokument? Ako ho neviem nájsť, je niekde na nete dostupný?)

6 Martin Martin | 21. srpna 2012 v 13:28 | Reagovat

Mám taký pocit, že Nietzschem by som si moc nerozumel. :D Ale pravdepodobne si raz na neho budem musieť nájsť čas.

Skúsila si ísť na nedeľnú kázeň do kláštora, na Leopolda?

(Ten dokument mám z torrentov, ale aj odtiaľ to išlo značne pomaly. Inde som ho už nenašiel.)

7 ... ... | 21. srpna 2012 v 13:36 | Reagovat

(Ja som ho nenašla ani medzi torrentami. Snáď bys mi pomohol linkom... ?)
Iste. Leopold má zápal, nie však bez chýb, pritakávanie inštitucionalizmu a to, čo je muž žene a žena mužovi, či kňaz Bohu, to radšej nie...

8 ... ... | 21. srpna 2012 v 13:38 | Reagovat

Leopold je jediný z okolia hodný počúvania, rešpket voči nemu. Vyžaruje entuziazmom, miestami trošku fanaticky, ale predsa je to zjav spomedzi toho ostatného, čo tu možno vidieť...

9 Martin Martin | 21. srpna 2012 v 13:50 | Reagovat

(http://torrentz.eu/61d21884fdf497820a31bf16ae81f07e99894506)

Problém je v tom, že veľa kňazov berie kázeň fakt len ako robotu. Je to škoda, lebo mnohí majú čo povedať. Aj ten dokument hosťuje kňaz a ak mu to všetko nenapísali scenáristi, tak má tiež niečo do seba :D .

10 ... ... | 21. srpna 2012 v 14:03 | Reagovat

Práve preto bolo mienené "ako kázeň" v pejoratívnom zmysle.

11 Martin Martin | 21. srpna 2012 v 14:16 | Reagovat

Ja viem. Ale zase, na druhej strane to neberiem až tak tragicky. Niekedy z prostého slova získaš viacej múdrosti než z komplikovaných slov.

12 ... ... | 21. srpna 2012 v 14:37 | Reagovat

Eh, kto hovorí, že je prosté. A hodnotím to z hľadiska kvality, hĺbky, nie sofistiky.
To bola len metafora...

13 Martin Martin | 21. srpna 2012 v 19:21 | Reagovat

Ema, niekedy mi pripadá, že rozprávať sa s tebou je ako chodiť po mínovom poli... poslepiačky :D Ber to ako kompliment. ;-)

14 ... ... | 24. srpna 2012 v 22:21 | Reagovat

Mrzí ma, že sa opakujem, ale to s t ým dokumentom snáď nemôžeš myslieť vážne. Bolo mi veľmi trápne to len počúvať, pozerať na to doesn´t make a sense. Tento druh amerických seriálov (nie dokumentov!) by mal mať špeciálne meno, aby som sa ho mohla strániť. Strašne frázovité, klišé, populistické, poukazujúce na aspekty, ktoré sú tak zrejmé i osobe, ktorá sa kresťanstvom stretla prvý krát v živote, i z vlaku...
V čom spočíva teda čaro tohto niečoho, ak som to sama nepochopila možno je potrebné to vysvetliť.

15 Martin Martin | 26. srpna 2012 v 12:34 | Reagovat

Nesúhlasím. Minimálne s tým, že tieto veci sú známe každému. Isté protestantské denominácie majú na katolicizmus veľmi skreslený názor, takisto veľké množstvo iných ľudí, vrátane katolíkov samotných.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.